Witaj Gościu!

Zaloguj
Zarejestruj
Książki w koszyku

Twój koszyk jest pusty
STRONA GŁÓWNA O NAS JAK KUPOWAĆ KONTAKT KLUB CZYTELNIKA
ZNAJDŹ KSIĄŻKĘ LUB AUTORA








 





BIZNES I EKONOMIA

Jeffrey Young i William L. Simon
iCon Steve Jobs. Najbardziej niezwykły akt II w historii biznesu
Cena: 44.90 PLN
Ilość stron: 372
Oprawa: miękka
Rok wydania: 2006
ISBN: 83-88931-93-8
  

Kilka słów o...
Według F. Scotta Fitzgeralda, w życiu Amerykanina nie ma żadnych drugich aktów. Najwyraźniej zapomniał o przypadku Steve'a Jobsa. Z wyobcowanego maniaka elekrotnicznego, którym był w szkole średniej, Jobs stał się siłą napędową Apple oraz awatarem rewolucji komputerowej. Wraz z niezwykłym sukcesem iPoda, zdobył reputację prawdopodobnie największego innowatora wieku cyfrowego.
 iCon przedstawia najbardziej zdumiewającą postać ery biznesu, zwracającą uwagę swoimi niestereotypowymi, dziwacznymi i obrazoburczymi czynami. Czerpiąc z wielu różnych źródeł w Dolinie Krzemowej i w Hollywood autorzy rzucają nowe światło na powstanie w jednym z garaży Doliny Krzemowej Apple, dziś już prawdziwej firmy -  legendy. Jest także lekturą obowiązkową dla każdego, kto chce zrozumieć, jak współczesny wiek cyforwy powstawał, kształtował się i doskonalił.
Fragment/Recenzja:
 

nr 103, 29 maja 2007

 
iCon Książka o fascynującej postaci biznesu, współtwórcy Apple. Książka dla każdego, kto prowadzi działalność i kto chce się takiej podjąć. Dlaczego warto ją mleć? Ponieważ pokazuje, jak można od drobnego pomysłu, posiadając ogromną pasje, rozwinąć firmę na skalę światową. Przede wszystkim jednak jest to książka o człowieku, który już w wieku szkolnym wykazywał ogromne zainteresowanie elektroniką, potem stał się siłą napędową firmy Apple, w której w pewnym momencie stracił pracę, ale do niej powrócił, zapewniając jej kolejne sukcesy dzięki urządzeniu iPod. W międzyczasie swój talent wykorzystał w przemyśle rozrywkowym. Steve Jobs zyskał miano mistrza trzech branż: filmowej, muzycznej i komputerowej, a przede wszystkim największego innowatora wieku cyfrowego. Tę książkę - która nie jest zresztą typową biografią - po prostu warto przeczytać. Jest w niej pokazana z jednej strony pasja tworzenia, poświęcenie przy narodzinach firmy, ogromna determinacja przy dążeniu do celu i wkraczaniu na nowe tereny działania, a z drugiej - także gorzki smak porażki i niełatwa walka na rynku.

nr 12, grudzień 2006

 

Biografię Steve'a Jobsa należy przeczytać, nie czekając, aż minister edukacji włączy ją do kanonu lektur obowiązkowych, zastępując tym samym dzieła Henryka Sienkiewicza. Opowieść o człowieku, który wpłynął na losy aż trzech branż: komputerowej, filmowej i muzycznej, to najlepsza z możliwych panorama przemian, jakie nastąpiły w ostatnim trzydziestoleciu. To wreszcie historia rewolucji cyfrowej, która z Doliny Krzemowej rozprzestrzeniła się błyskawicznie na cały cywilizowany świat. Steve Jobs miał wielkie szczęście - w różny sposób - znajdować się niezmiennie w centrum najważniejszych wydarzeń. Był dzieckiem adoptowanym, krnąbrnym, nadpobudliwym, przez rówieśników uważanym za dziwaka. Gdy miał jedenaście lat, swoim uporem i determinacją zmusił rodziców do przeprowadzki. Dzięki temu w 1967 r. rodzina Jobsów trafiła w nietypowe środowisko zdominowane przez fachowców z dziedziny inżynierii elektronicznej. „W każdym garażu Steve spotykał znawcę elektrotechniki, chętnego do podzielenia się swoją wiedzą, oraz pudełko lub dwa pełne części zapasowych do przestarzałego sprzętu, które po szkole mógł rozkładać na czynniki pierwsze". W jednym z takich garażowych warsztatów Jobs spotkał Woza - Steve'a Woznaka - szalonego, genialnego specjalistę od spraw technicznych. Tak narodził się Apple.
Tytułowy „iCon" można oraz należy rozumieć co najmniej dwuznacznie. Oczywista jest „ikona". Mimo kilku bolesnych, spektakularnych porażek Steve Jobs z całą pewnością zasłużył sobie na to miano. Ale uprawniona jest również inna, krytyczna wobec osoby bohatera książki interpretacja. „I Con" czyli „ ja, kuglarz", wielki kombinator. Autorzy, a raczej ich liczni rozmówcy, nie oszczędzają przecież Jobsa. Pośród wielu charakterystyk spryt się pojawia równie często jak i upór, a dążeniu do perfekcji wielokrotnie przeszkadza chociażby niecierpliwość. Wszyscy natomiast zgodni są co do jednego: nie ma w biznesie nikogo, kto mógłby mu dorównać charyzmą.
My natomiast w Polsce nie mamy ani podobnych osobistości, ani - co może być tego konsekwencją - tak dobrze napisanych, pasjonujących, pełnokrwistych biografii. Dlatego książkę Jeffreya Younga i Williama L. Simona należy przeczytać jak najszybciej.


nr 12, grudzień 2006

 

Opowieść o charyzmie
Biografia człowieka uznanego za twórcę Mackintosha, iPoda, tego, który uratował przemysł rozrywkowy i wytyczył jego nowe drogi rozwoju, dzięki któremu dokonał się przełom w produkcji filmów animowanych... Swoją firmę, Apple, Steve Jobs, jeden z bardziej charyzmatycznych szefów, zakładał w garażu w Dolinie Krzemowej w wieku 20 lat. Jego zawodowy życiorys jest pasjonujący - był szefem niebanalnym, nie zawsze miłym, lojalnym i sprawiedliwym, ale potrafił uskrzydlać małe zespoły zapaleńców. W wieku 50 lat przeżył swoistą metamorfozę, dzięki której w postrzeganiu świata „ja" zamieniło się na „my, zespół".

 

 
NOWOŚCI
ZAPOWIEDZI
Marek Belka Selfie - Marek Belka
PREMIERA 08.06.2016
 
Pokolenie Y. Współistnienie czy współdziałanie Nowe zasady komunikacji międzypokoleniowej - Michael McQueen
PREMIERA 10.06.2016 r.
 


 
WYDAWNICTWOWSPółPRACA Z KSIęGARNIAMILOGOWANIE DLA PARTNERóW


10889189

 
1996 - 2016 © Wydawnictwo Studio EMKA.  Wszelkie prawa zastrzeżone.  Nota prawna  Polityka prywatności i pliki cookie