Witaj Gościu!

Zaloguj
Zarejestruj
Książki w koszyku

Twój koszyk jest pusty
STRONA GŁÓWNA O NAS JAK KUPOWAĆ KONTAKT KLUB CZYTELNIKA 0
ZNAJDŹ KSIĄŻKĘ LUB AUTORA








 



BIZNES I EKONOMIA

Peter Leach
Firmy rodzinne. Wszystko, co istotne
Cena: 49.00 PLN
Ilość stron: 388
Oprawa: twarda
Format: 150x227 mm
Rok wydania: 2017
ISBN: 978-83-65068-32-3
  
Kup na prezent

Kilka słów o...
PREMIERA 6.03.2017 r.

Niektóre z najlepiej prosperujących firm – zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w innych krajach – zarządzane są przez rodziny i od pokoleń pozostają w ich rękach. Wiele przedsiębiorstw rodzinnych jest dobrze znanych, globalnie i lokalnie. Najważniejsze atuty tych firm to zaangażowanie, przywiązanie do rodzinnych wartości i duma; zarazem muszą się one mierzyć z poważnymi problemami, wywoływanymi koniecznością godzenia celów biznesowych z oczekiwaniami familijnymi.

Peter Leach, odwołując się do swego bogatego doświadczenia w pracy doradczej, świadczonej także dla największych rodzin biznesowych na świecie, opisuje uniwersalne konflikty, sprzeczne interesy i potrzeby, napięcia i pułapki, które bywają przyczynami upadku wielopokoleniowych nieraz przedsięwzięć rodzinnych.

W książce Firmy rodzinne. Wszystko, co istotne autor przekonuje, że większości tych problemów da się uniknąć, można się też z nimi uporać i zarazem zapewnić trwałość i stabilność firmy oraz bezpieczeństwo rodziny na wiele lat. Dzieli się z czytelnikami wieloma cennymi spostrzeżeniami, przedstawia też techniki i strategie, które mogą pomóc w skutecznym rozwijaniu rodzinnego przedsiębiorstwa.

Prowadzenie udanego rodzinnego biznesu jest zawsze wielkim wyzwaniem. Zaproponowane w tej książce rozwiązania i wskazówki pozwalają zarówno utrzymać rozwijającą się firmę, jak i zjednoczyć wokół niej rodzinę – działającą prężnie i z poszanowaniem sprzecznych nieraz interesów, jakie ujawniają się na różnych obszarach, składających się na każde rodzinne przedsięwzięcie.

O autorze:

Peter Leach jest partnerem Deloitte w Wielkiej Brytanii. Pełni funkcję przewodniczącego rady doradczej brytyjskiej organizacji Institute for Family Business i zasiada w innych podobnych gremiach w Zjednoczonym Królestwie oraz w Indiach.

Ponad 30 lat doradza firmom rodzinnym z całego świata, pomagając w prowadzeniu biznesu i pokonywaniu barier ograniczających ich rozwój. Jest profesorem Imperial College w Londynie; specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących działalności firm rodzinnych. Powszechnie uznawany za pioniera tej problematyki, twórcę systemu myślenia o rodzinnych przedsiębiorstwach. Autor kilku publikacji poświęconych tej tematyce.

Family Enterprises. The Essentials, wydana w 2015 roku w Londynie, jest jego najnowszą książką.

***

Książka powstała dzięki wsparciu i we współpracy z firmą Deloitte.


Fragment/Recenzja:
 


 
Business Insider Polska
W Polsce 36 proc. firm deklaruje się jako przedsiębiorstwa rodzinne. Przypisuje się im wytwarzanie blisko jednej piątej PKB, czyli 322 mld zł. To obraz wyłaniający się z raportu przygotowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego. Jego autorzy przyznali, że wiele firm rodzinnych obawia się "zaszufladkowania" i skojarzeń z "prywaciarzami". Tymczasem na świecie wiele z nich to dobrze funkcjonujące, sprawnie zarządzane organizacje obecne również na międzynarodowych rynkach. W jakich branżach radzą sobie najlepiej?

"Przedsiębiorstwa kontrolowane przez rodziny będą zatem częściej działały w tych gałęziach gospodarki, które zmuszają do myślenia perspektywicznego, a zarazem będą mniej licznie reprezentowane w szybko rozwijających się branżach, wymagających dużych nakładów kapitałowych" - zauważa Peter Leach, partner Deloitte w Wielkiej Brytanii i autor książki „Firmy rodzinne. Wszystko, co istotne”.

W firmie rodzinnej ważny jest lider

Jego zdaniem firmy rodzinne dobrze radzą sobie tam, gdzie ogromne znaczenie ma osobisty wkład lidera i właściciela. - A więc zwłaszcza w branży usługowej: większość sieci hotelowych na świecie należała początkowo właśnie do rodzin - dodaje Leach. Podobnie w handlu detalicznym. Taką firmą jest, do niedawna największy sprzedawca detaliczny na świecie, amerykański Walmart.

"Badania przeprowadzane w Europie i w Stanach Zjednoczonych pokazały, że firmy rodzinne działają najczęściej w rolnictwie i handlu detalicznym, a najrzadziej można je spotkać w branży usług finansowych i biznesowych.
Ogólnie rzecz biorąc, przedsiębiorstwa rodzinne odgrywają istotną rolę w tych działach gospodarki, w których uwaga koncentruje się na ludziach (np. w turystyce), lub tam, gdzie liczą się zdolności manualne."


Leach zwraca uwagę, że firmy rodzinne licznie są obecne w działalności franczyzowej, gdzie kolejne pokolenia traktują tę działalność jako okazję do zdobycia doświadczenia zawodowego.

"Ponadprzeciętna częstotliwość występowania firm rodzinnych charakteryzuje także te sektory gospodarki, które generują dużo gotówki."


Można je więc znaleźć w przetwórstwie żywności, a przykładem są choćby brytyjskie Associated British Foods czy amerykańskie Campbell Soups.

"Liczne przedsiębiorstwa rodzinne można spotkać też tam, gdzie kluczem do sukcesu jest specyficzna wiedza lub jakaś tajemnica handlowa."


 
Qultura słowa
Autorka Justyna Gul


Popularne przysłowie mówi, że z rodziną dobrze wychodzi się tylko na zdjęciu, jednak doświadczenia rodzinnych firm wskazują na coś zupełnie innego. Wal-Mart, Ikea, Auchan czy Ford – to tylko kilka ze światowych gigantów pokazujących, że firmy rodzinne mają się dobrze i nie muszą wcale działać wyłącznie na lokalnych rynkach. Dlaczego zatem te sukcesy tak trudno powtórzyć, a rodzinne firmy zmagają się z wieloma problemami począwszy od doboru kadry po kwestie sukcesji czy dziedziczenia? Jak w pełni wykorzystać zgromadzony w rodzinnych firmach kapitał – zarówno finansowy, jak i intelektualny? Jak utrzymać równowagę pomiędzy realizacją celów biznesowych a rodzinnych?

Na te pytania pomoże odpowiedzieć najnowsza publikacja wydawnictwa Studio Emka, która w kompleksowy sposób traktuje zagadnienie zakładania, funkcjonowania i rozwoju rodzinnych biznesów. Książka „Firmy rodzinne. Wszystko, co istotne”, autorstwa Petera Leach, to coś więcej niż poradnik przedsiębiorcy. To liczne wskazówki i cenne uwagi, na solidnej podbudowie merytorycznej. Dzięki temu książka stanowi nieocenione źródło wiedzy, tak dla kierujących firmami rodzinnym, jak dla zatrudnionych w nich bliskich krewnych. Dzięki przywołanym przykładom, czytelnicy lepiej mogą poznać specyficzne mechanizmy funkcjonowania rodzin w wielopokoleniowych firmach, a co najważniejsze – dowiedzą się, jak pewne zasady i techniki stosować w praktyce. To również podręcznik dla nauczycieli akademickich i studentów biznesu, którzy być może zmagają się z decyzją założenia rodzinnej firmy lub wejścia w jej struktury.
Więcej http://www.qulturaslowa.pl/2017/03/peter-leach-firmy-rodzinne-wszystko-co.html

 
NOWOŚCI
ZAPOWIEDZI
Zaczyna się od pasji - Keith Abraham
PREMIERA 10.10.2017
 
Po co nam to było - Joanna Rawik
PREMIERA 12.10.2017
 
Hit Man. Nowe wyznania ekonomisty od brudnej roboty - John Perkins
PREMIERA 17.10.2017
 
Zaklęty krąg - Zbigniew Domino
PREMIERA 19.10.2017
 


 
WYDAWNICTWOLOGOWANIE DLA PARTNERóW


14216069

 
1996 - 2017 © Wydawnictwo Studio EMKA.  Wszelkie prawa zastrzeżone.  Nota prawna  Polityka prywatności i pliki cookie