Witaj Gościu!

Zaloguj
Zarejestruj
Książki w koszyku

Twój koszyk jest pusty
STRONA GŁÓWNA O NAS JAK KUPOWAĆ KONTAKT KLUB CZYTELNIKA 0
ZNAJDŹ KSIĄŻKĘ LUB AUTORA








 



BIZNES I EKONOMIA

Marty Neumeier
Odwracanie marki. Dlaczego teraz klienci rządzą firmami - i jak obrócić to na własną korzyść
Cena: 34.90 PLN
Ilość stron: 160
Oprawa: miękka, skrzydełka
Format: 135x204 mm
Rok wydania: 2017
ISBN: 978-83-65068-20-0
  
Kup na prezent

Kilka słów o...
Książka dostępna od 28.04.2017 r.

Marty’emu Neumeierowi udaje się jeszcze raz: pokazuje palcem słuszny kierunek. Opowiada, jak będzie wyglądała przyszłość tworzenia marki, jednocześnie drąc na strzępy księgi konwencjonalnej wiedzy. Warto przeczytać. Zainspiruje cię to do budowy marki jutra.

NIRAJ DAWAR, PROFESOR IVEY BUSINESS SCHOOL, AUTOR KSIĄŻKI TILT

Ekscytujące spojrzenie na nową myśl dużego formatu - to nie firmy tworzą marki, tworzą je klienci.
ROBERT JONES, STRATEG W WOLFF OLINS I PROFESOR UNIVERSITY OF EAST ANGLIA

Marty Neumeier znakomicie rozumie, że zmiana tego, co nazywamy "kapitałem ludzkim" klientów, jest w stanie zmienić ciężar gatunkowy marki produktu i usługi. ODWRACANIE MARKI to instrukcja dla specjalistów od tworzenia obrazu produktu mówiąca o tym, jak i w co inwestować, aby kapitał ludzki był jeszcze bardziej wartościowy.
MICHAEL SCHRAGE, PRACOWNIK NAUKOWY MIT SLOAN SCHOOL, AUTOR KIM MA ZOSTAĆ TWÓJ KLIENT?
 
Marty Neumeier to mistrz słowa ‒ książkę czyta się bardzo przyjemnie. Rzecz jest pouczająca i robi wrażenie. Psychologia konsumentów w ciągu ostatniej dekady zmieniła się fundamentalnie. Marty usuwa słowo „niełatwe” z niełatwego zadania, jakim jest dostosowanie się do tej zmiany.

DR KIT YARROW, PSYCHOLOG RYNKU I AUTOR DEKODOWANIA UMYSŁU NOWEGO KONSUMENTA

Eksplozja komunikacji i siła, którą daje klientom komunikowanie się, wywraca firmę do góry nogami. Pytanie nie polega na tym, CZY twoja firma również zostanie postawiona na głowie, tylko KIEDY to nastąpi.

Najlepsi klienci bowiem to już nie tylko konsumenci. To konkretni ludzie, mający nadzieje, potrzeby i emocje. Dzielą się z innymi ocenami, mają swoje kaprysy, wyrażają bardzo osobiste poglądy i sami piszą własne historie.

Klient ma znacznie większą kontrolę nad produktami, które lubi czy wręcz uwielbia. To nie są już marki tylko KUPOWANE – są to marki, z którymi się UTOŻSAMIAMY. Klient chce mieć coś do powiedzenia w kwestii tego, co się produkuje i jak się towar dostarcza. Klient jest w stanie sam podwinąć rękawy i pomagać, nie tylko promując markę wśród swoich znajomych, ale i budując jej treść, podsuwając pomysły, a nawet sprzedając produkty i usługi.

To Twój klan? Dokąd go poprowadzisz?

Budowanie świadomości marki, które obecnie odbywa się przede wszystkim w mediach społecznościowych, przekazuje losy firm w ręce klientów. Jest to odwracanie marki, rzut judo, którego efekty widzi cała branża. Technika, która pogrąża niektóre firmy, a inne podnosi do statusu supergwiazd.

Dziś wybór jest prosty: Odwróć się albo sami cię odwrócą. Swoją klarowną opowieść o tym, jak przeskoczyć wprost do przyszłości rządzonej przez konsumentów Neumeier prowadzi lekko i bez wysiłku. Przekształć swoją markę w miniruch społeczny, który klienci będą z przyjemnością współtworzyć, a ty patrz, jak rośnie i niech oko twoje radują zyski.


Fragment/Recenzja:
 


 
Początki Internetu były czasem jednostronnego komunikatu: firmy informowały o produktach, dbały o wizerunek opowiadając o ofercie i możliwościach zaspokojenia potrzeb, które wymyślał specjalista pracujący w firmie. Od jego umiejętności zależało powodzenie przedsiębiorstwa, wzrost sprzedaży, wyprzedzanie konkurencji. Zmiana w tworzeniu miejsca w sieci stała się rewolucją przewracającą nie tylko życie społeczne do góry nogami, ale i firm.
Web 2.0 jeszcze do niedawna było czymś obcym osobom zajmującym się kreowaniem wizerunków produktów i marek wychodzących do klientów i snujących swoją opowieść o produkcie. Budowanie odczuć, tworzenie pragnień przez specjalistów wydawało się być szczytem osiągnięć marketingu i jeszcze niedawno trudno było sobie wyobrazić, że wszystko będzie zależało od klientów. Zmiany były czymś niewyobrażalnym, a jednak do nich doszło. Stały się one równocześnie szansą i zagrożeniem dla budowanych od lat firm i pozwoliły młodym, nieznanym markom wejść na rynek.
Media społecznościowe sprawiły, że ciężar tworzenia opowieści o produkcie, związanymi z nim doznaniami, skojarzeniami, marzeniami przeszedł na zadowolonych z usług klientów. Niejedna firma odczuła na własnej „skórze” czym jest szybko rozpowszechniająca się informacja o dobrej lub złej obsłudze lub produkcie. Dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej przedsiębiorcy są pod lupą wymagających konsumentów gotowych podzielić się swoimi odczuciami z całym światem lub chociaż ze znajomymi. Odpowiednia dbałość o wymogi klienta sprawia, że zmienia się on w rzecznika jakości polecającego produkty.
Media społecznościowe to miejsce, którego nie można zignorować. Ciągła wymiana informacji, między znajomymi sprawia, że wieści roznoszą się jak pajęczyna pękającej szyby. Żadna firma nie może obok tego zjawiska przejść obojętnie, bo trwanie każdej zależy, od umiejętności prowadzenia dialogu z odbiorcami będącymi siłą napędową sprzedaży towarów lub usług.
Marty Naumeier opisał nowe zjawisko w biznesie w swojej książce „Odwracanie marki”. Autor przekonuje nas o znaczeniu wpływu użytkowników portali społecznościowych na marę, sile drzemiącej w klientach oraz możliwości ich zaangażowania w promocję. Pokazuje jak wiele może zrobić dla niej klient lubiący lub uwielbiający dostarczane do niego produkty, jak bardzo chce mieć znaczące słowo w powstawaniu nowej oferty i jak bardzo mogą być pomysłowi w wymyślaniu kolejnych. Poczucie ważności sprawia, że klient czuje się odpowiedzialny za lubianą markę, sprzedawane przedmioty. Dobra współpraca sprawia, że klient jest w stanie zaangażować swoją uwagę i czas na promocję.
Książka jest interesującym poradnikiem dla ludzi zajmujących się jakimkolwiek promowaniem w Internecie. Mogą to być marki, produkty, ale i też własna osoba. Takie zestawienie sprawia, że zaczynamy nieco inaczej postrzegać różne sposoby przykucia uwagi. Odrzucenie dotychczasowych sposobów myślenia o tym, że to my sami jesteśmy w stanie panować nad tym, co dzieje się wokół promowanych haseł i zobaczenia, że tylko dzięki zapracowanej życzliwości naszego wirtualnego otoczenia jesteśmy w stanie nie tylko utrwalić krąg odbiorców, ale i zyskać nowych. Media społecznościowe są czymś w rodzaju dawnej poczty pantoflowej, czyli tak zwanego marketingu szeptanego w sieci. Próba panowania nad opiniami innych jest niezwykle trudna. Marty Naumeier stara się krok po kroku w bardzo łatwy sposób wyjaśnić plusy i nieuniknioność oddania firmy w ręce klientów, o których należy się troszczyć, aby chciał wracać i polecać znajomym.
Zmiana w podejściu do produktu lub marki zmusza do postawienia na jakość oraz podążanie za potrzebami nowych promotorów. Wytyczone przez klienta wartości stają się ważniejsze niż przesłanie firmy. To ono tworzy sposób postrzegania oferowanego produktu.
W książce nie zabraknie praktycznego opisu jak owa zamiana ról klientów w specjalistów od tworzenia wizerunku ma nastąpić. Przykład fikcyjnej firmy produkującej napój czekoladowy wykorzystując nowe metody sprzedaży wchodzi na rynek. W wielu miejscach autor podkreśla znaczenie eksperymentowania, wychodzenia naprzeciw, czerpania inspiracji od życzliwych klientów, planowania, analizowania. Jak to dokładnie zrobić przeczytacie w książce.
Marty Naumeier deklaruje, że jego książka jest skierowana dla ludzi biznesu. Myślę, że grono odbiorców jest zdecydowanie szersze. Powinni po nią sięgnąć wszyscy, którym zależy na znalezieniu lepszej pracy, promowaniu swojej twórczości, blogerzy, youtuberzy, naukowcy. Każdy z nas ma coś czym chce podzielić się z innymi, ale brakuje nam umiejętności przekazywania tego dalej, tworzenia wizerunku. Umiejętne wprowadzenie zasady odwrócenia marki pozwoli na poszerzanie grona odbiorców, którzy sobie wzajemnie będą polecali oferowane przez nas produkty.
Wielkim plusem publikacji jest prosty język oraz objaśnienie kolejnych zjawisk, metod działania, przez co mogą czytać je osoby, które nigdy nie zajmowały się marketingiem. „Odwrócenie marki” to książka mogąca być także inwestycją w swój potencjał oraz talenty i podpowiadająca, w jaki sposób się nimi dzielić z innymi. Lekturę czyta się bardzo przyjemnie. Żywy język oraz przekazywanie wiedzy w postaci opowiadania o konkretnej wymyślonej firmie pozwala czytelnikowi na łatwe wyobrażenie sobie zabiegów.
http://annasikorska.blogspot.com/2017/09/marty-neumeier-odwracanie-marki.html



 
Autor Igor Hrywna
Firm nie tworzą menadżerowie. Tworzą je klienci

MARKA///To jedna z najlepszych książek, jakie ostatnio czytałem. Nawet nie dlatego, że jest bardzo odkrywcza. Przede wszystkim dlatego, że nakręca.
Marty Neumeier to znany i uznany amerykański autorem książek, bloger i mówcą. Zajmuje się marką, designem, innowacyjnością i kreatywnością. I robi to w magnetyczny sposób. Jestem świeżo po lekturze jego książki "Odwracanie marki". Jest raczej przeznaczona dla menadżerów większych firm, głównie tych od nowoczesnych technologii, ale korzyść z lektury odniesie też właściciel warzywniaka w Olsztynie czy pubu w Ełku.

To odwrócenie marki to przede wszystkim przeorientowanie naszego myślenia z produktu, jego cech na przeżycia, emocje czy potrzeby klienta. I nie chodzi tutaj o jakieś marketingowe sztuczki, bo autor "Odwracania marki" przewraca prawdy biznesowe do góry nogami.

Dzisiaj klient w produkcie szuka samego siebie. zanim coś kupi pyta, często podświadomie, jaki stanę się człowiekiem kupując ten produkt. Dotyczy to wszystkiego, od domu poczynając, a na skarpetkach kończąc.

Producenci czy sprzedawcy uwielbiają podkreślać cechy produktu. To błąd. Zamiast na cechach, tego co oferujemy, powinniśmy się skupiać na potencjalnych doznaniach i przeżyciach klienta. Bo jest tak, jak już dawno temu powiedział pewien producent perfum.

W naszych fabrykach produkujemy perfumy, w sklepach sprzedajemy marzenia. - Zamiast myśleć o tym, jak poprawić pozycję swoich produktów, pomyślcie o tym, jak poprawić pozycję swoich klientów. To oni będą walczyli o wasz sukces - przekonuje Neumeier. U nas brzmi to może obrazoburczo i mało przekonywująco, ale dla mnie wydaje się to absolutnie słuszne.

Podobnie jak inna jego myśl: Ambitne firmy bardzo chętnie inwestują w innowacyjne produkty. Chcą tworzyć nowe cechy, nowe rozwiązania, nowe rynki, nowe branże... W odwróconym modelu biznesu produkt to nie innowacja, innowacją jest KLIENT.

Żeby postawić klienta w centrum naszego zainteresowania trzeba zrozumieć, że naszymi szefami i pracodawcami nie są nasi przełożeni czy właściciele. Są nimi nasi klienci. Dlatego musimy wiedzieć czego od nas oczekują.

Na dodatek dzisiaj to nie spece od marketingu czy sprytnie menadżerzy tworza firmy. Tworzę je klienci. Robią to wykorzystując nowoczesne środki komunikacji. A siła, która w ten sposób uzyskali wywraca firmy do góry nogami.

Na koniec dobra rada Marty Neumeiera dla menadźerów: Liderzy często za dużo czasu poświęcają na organizowanie swoich pracowników, a za mało na organizowanie swoich klientów.
http://biznes.wm.pl/463180,Firm-nie-tworza-menadzerowie-Tworza-je-klienci.html



 
Dzisiejszy świat to świat mediów społecznościowych, w którym to każdego dnia miliardy ludzi spędza nierzadko więcej czasu, aniżeli w pracy, czy też ze swoimi najbliższymi... Kontakty ze znajomymi, poszukiwanie informacji ze świata, rozrywka i hobby - to tylko niektóre z możliwości, jakie oferują nam media społecznościowe. Ten fenomen naszych czasów nie ominął także i gałęzi handlu, a ściślej rzecz biorąc reklamy i wizerunku marki produktów oraz usług, które to z coraz większą siłą oddziaływają na klientów właśnie poprzez media społecznościowe, które dla milionów firm stały się wyznacznikiem przyszłości, jak i też ogromną szansą na sukces. Media, w których klienci stanowią o sile i popularności marki produktu, promując i reklamując go swoim bliższym i dalszym znajomym... O tym wyjątkowym zjawisku opowiada świetna książka pt. "Odwracanie marki. Dlaczego teraz klienci rządzą firmami - i jak obrócić to na własną korzyść" autorstwa Marty Neumeier, która to ukazała się nakładem Wydawnictwa Studio Emka.

Niniejsza książka stanowi niezwykle intrygująco i przystępnie podany poradnik dla ludzi biznesu, który pozwala im zrozumieć współczesny świat handlu i promocji marki, oparty na tzw. "odwróceniu marki". Ten tajemniczy zwrot sprowadza się w głównej mierze do odrzucenia dotychczasowych sposobów myślenia o reklamie, promocji, rozwoju marki danego produktu bądź usługi, opartych na działaniach firmy w celu dotarcia do klienta, na rzecz przerzuceniu tychże czynności na konsumenta. Klienta, który poprzez samozadowolenie z produktu, samoistnie angażuje się w promocję owej marki poprzez media społecznościowe. Droga ku temu wiąże się z doprowadzeniem klienta do przekonania, iż jest on dla danej marki najważniejszy i najcenniejszy, tak by ten miał chęć, wolę i autentyczną radość z promocji danej marki, jako tej uważanej przez siebie za najlepszą. Autorka krok po kroku wyjaśnia nam sposób, jak do tego doprowadzić...

Dzieło Marty Neumeier to zestaw niezwykle trafnych, cennych i sprawdzonych zasad, które w absolutny, rewolucyjny i kompletny sposób zmieniają sposób postrzegania promocji produktu i marki przed firmę. Oto bowiem kiedyś najważniejszy był produkt, reklama i rozpoznawalność marki. Dziś wszystko to odchodzi na bok, gdyż najważniejszy staje się klient - zadowolony klient. Ten jest bowiem w stanie, przy powszechnym dostępie do internetu i mediów społecznościowych, zapewnić nam dokładnie wszystko to samo, w bardziej skuteczny i też oszczędniejszy sposób. Tym oto sposobem firma nie kreuje i nie tworzy już danego produktu lub usługi, lecz swoich zadowolonych klientów, którzy są głównym aktywem firmy. I trafnym wydaje się tytuł tej książki, gdyż ten sposób myślenia symbolizuje absolutne odwrócenie priorytetów firmy, która to albo pójdzie z duchem czasów i zrozumie rolę i pozycję klienta w dzisiejszym świece, bądź też osiągnie klęskę...

Książka "Odwracanie marki...", to ukazane krok po kroku drogi, sposoby i metody prowadzące do owej zmiany strategii sprzedaży i promocji, podparte licznymi przykładami z najnowszej historii i funkcjonowania świata biznesu. Doskonałym przykładem jest tu chociażby przedstawiona historia pewnej fikcyjnej firmy zajmującej się produkcją napoju czekoladowego, która to krok po kroku wprowadza ową nowatorską metodę promocji produktu i marki, opartej oczywiście na "odwróceniu celów i misji". To kolejne elementy całego zakresu działań, wskazywanie możliwych zagrożeń, jak i dróg wyjścia z nich, czy też wreszcie szans i możliwości, jakie to ów kierunek rozwoju finalnie oferuje. Ten jeden przykład w prosty i namacalny sposób udowadnia to, iż ten nowatorki kierunek rozwoju jest jedyną alternatywą wobec obowiązujących zmian na świecie, którego drugie imię brzmi "globalizacja".

Praca Marty Neumeier jest skierowana przede wszystkim do ludzi biznesu, zarówno tego w skali makro, jak i właścicieli drobnych firm i przedsiębiorstw. Co ważne, autorka wielokrotnie podkreśla bowiem, iż zasada "odwrócenia marki" sprawdza się doskonale zarówno w obu przypadkach, oczywiście pod warunkiem umiejętnego i sprawnego wprowadzania jej w życie. Najważniejsze jednak jest to, iż książka ta oferuje pomoc każdemu przedsiębiorcy, który tylko zechce z niej skorzystać. Ponadto nie bez znaczenia jest również i to, iż treść tej pozycji została przedstawiona tu w bardzo prosty, czytelny i przejrzysty sposób, tak by mogła ona dotrzeć zarówno do doświadczonego i wszechstronnie wykształconego biznesmena, jak i też dopiero początkującego człowieka biznesu. Ze swojego przykładu mogę dodać także, iż nawet czytelnik nie mający na co dzień nic wspólnego z prowadzeniem firmy i promocją marki, także bez trudu odnajdzie się w tej lekturze, co warte jest docenienia i zauważenia.

"Odwracanie marki..." to doskonały poradnik nie tylko dla ludzi biznesu i właścicieli firm, ale także i dla specjalistów od marketingu i promocji marki. Świat się zmienia i zmieniają się także metody promowania produktu, które dziś sprowadzają się do promowania swoich zadowolonych klientów. To inwestycja w przyszłość, która zwróci się z nawiązką w niedługiej perspektywie czasu. O tym jest ta niepozornych rozmiarów książka, która to może okazać się dla wielu czytelników pierwszym krokiem ku temu, by zupełnie inaczej spoglądać na współczesny świat handlu i biznesu.
https://sztukater.pl/ksiazki/item/22173-the-brand-flip.html



 
Qultura słowa
Autorka Justyna Gul

Jesteś przekonany, że twoja firma powinna stworzyć silną markę przyciągającą klientów? Nic bardziej mylnego! Przyszedł czas, by wywrócić do góry nogami twoje dotychczasowe myślenie o biznesie oraz o oferowanych produktach i klientach. Czas na … odwracanie marki, czyli rewolucyjne (rewelacyjne) podejście do klienta, który dopiero tę markę zbuduje. Zapytasz, w jaki sposób miałoby się to odbywać? Sięgnij po książkę „Odwracanie marki”, opublikowaną nakładem Wydawnictwa Studio Emka, a zmienisz zdanie na temat słuszności pewnych zadań czy kierunków rozwoju. Rozwiejesz też wątpliwości dotyczące podjęcia dalszych działań, które wyprowadzą twoją firmę na nowe, szerokie wody.

Marty Neumeier, dyrektor jednej z agencji opracowujących koncepcję marek, znany jest już z takich pozycji, jak „Metaskills” czy „The 46 rules of genius”. Tym razem sięga po temat znany mu z codziennej pracy i dzieli się z nami swoim doświadczeniem, ale i wątpliwościami na temat kreowania marki. Odwołując się do prac wizjonera, jakim bez wątpienia był Peter Drucker, podkreśla on rolę klienta i zastanawia się, w jakie narzędzia wyposażyć klienta, by poczuł się najważniejszy, a także by został promotorem sukcesu naszej firmy. Po książkę powinni sięgnąć wszyscy prowadzący działalność gospodarczą, a także pracownicy działów marketingu i studenci kierunków biznesowych. Lektura dostarcza praktycznej wiedzy, jest również bodźcem do szukania nowych rozwiązań i – być może – do weryfikacji dotychczasowej strategii.

Niewielka objętościowa książka, o interesującej szacie graficznej, kryje w sobie prawdziwą petardę – jej odpalenie grozi rozwojem firmy i nie może być tu mowy o posługiwaniu się wymówkami, czy zrzucaniu winy na klientów. Neumeier podkreśla, że pora przestać mówić o segmentach rynku czy konsumentach – teraz przyszedł czas na zauważenie konkretnych ludzi z ich potrzebami, ambicjami i tęsknotami. Już nie chcą oni mieć, a wolą być, są zmęczeni konsumowaniem rzeczy, mnogością wyborów, choć jednocześnie nie chcą być ich pozbawieni.

Autor tłumaczy dokładnie, na czym polega wyzwanie odwróconej marki, omawiając kolejność zdarzeń w nowym jej modelu. Teraz firma nie tworzy marki, ale klientów, a dopiero oni przez propagowanie marki i zakupy są jej kreatorami. Neumeier przytacza dowody na słuszność tego podejścia, co więcej – posługując się przykładem nieistniejącej firmy produkującej herbatę czekoladową omawia każdy etap budowania marki i „drogi wiodącej naprzód”.

Zwraca uwagę już sama formuła książką, zaś jej treść prawdziwie zaskakuje i skłania nas do refleksji. Czy aby nie zignorowaliśmy gwałtownych zmian, jakie zaszły w świadomości klientów? Nawet jeśli tak, to książka „Odwracanie marki” jest najlepszym motywatorem, pozwalającym nam wdrożyć nowe rozwiązania. Co więcej, jej lektura to prawdziwa kopalnia pomysłów i źródło niekończących się inspiracji, a także inicjator zmian. Bo to, że są one nieuniknione, chyba nikt nie ma już wątpliwości. Pytanie tylko, czy potraktujemy klienta z szacunkiem, czy damy mu sposobność, by poczuł władzę, by wciągną kolejne osoby do „klanu” czy wciąż będziemy próbowali coś na siłę mu sprzedać. Ta druga opcja, w dłuższej perspektywie czasu, może okazać się zgubna!

 
NOWOŚCI
ZAPOWIEDZI
Zaklęty krąg - Zbigniew Domino
PREMIERA 27.10.2017
 
Hit Man. Nowe wyznania ekonomisty od brudnej roboty - John Perkins
PREMIERA 30.10.2017
 


 
WYDAWNICTWOLOGOWANIE DLA PARTNERóW


14441975

 
1996 - 2017 © Wydawnictwo Studio EMKA.  Wszelkie prawa zastrzeżone.  Nota prawna  Polityka prywatności i pliki cookie