Witaj Gościu!

Zaloguj
Zarejestruj
Książki w koszyku

Twój koszyk jest pusty
STRONA GŁÓWNA O NAS JAK KUPOWAĆ KONTAKT KLUB CZYTELNIKA 0
ZNAJDŹ KSIĄŻKĘ LUB AUTORA








 



LITERATURA PSYCHOLOGICZNA I MOTYWACYJNA

Cheryl Bachelder
Mieć odwagę służyć. Jak osiągać lepsze wyniki, służąc innym
Cena: 29.90 PLN
Ilość stron: 176
Oprawa: miękka
Format: 145x210 mm
Rok wydania: 2017
ISBN: 978-83-65068-90-3
  
Kup na prezent

Kilka słów o...
Premiera: 12.09.2017 r.

W jaki sposób przywódcy mogą osiągać przełomowe wyniki? Cheryl Bachelder opowiada, jak wraz z zespołem doprowadziła do niezwykłej zmiany w Popeyes Louisiana Kitchen, podejmując trudną, lecz satysfakcjonującą decyzję − zarządzać przez przywództwo służebne.

Mieć odwagę służyć opisuje rodzaj przywództwa, które jest potrzebne w dwudziestym pierwszym wieku. To skuteczna mieszanka odwagi i pokory. Zajmująca historia Cheryl Bachelder proponuje jasną ścieżkę, którą mogą podążać liderzy, a wspaniałe wyniki, jakie osiągnęła, czynią jej przesłanie istotnym. Wyjątkowa książka! Gorąco ją polecam”.
Stephen M.R. Covey,  autor bestsellera Szybkość zaufania
i współautor książki Mądre zaufanie

Mieć odwagę służyć jest rzeczową relacją z podróży w roli przywódcy, jaką odbyła Cheryl jako dyrektor korporacyjna. Utrzymując równowagę pomiędzy relacjami z ludźmi, determinacją i zasadami, Cheryl osiąga znakomite wyniki. Nie przegap szansy, żeby dowiedzieć się, jak to się robi!”.
Denise Ramos, dyrektor generalny i prezes ITT Corporation

„Liderom trudno pojąć, że przywództwo służebne może dać świetne wyniki oraz olbrzymią satysfakcję ludzi. Cheryl Bachelder dostarcza inspirujący podręcznik, jak być przywódcą, który może pomóc osiągnąć znakomite rezultaty”.
 Ken Blanchard, współautor książek Jednominutowy menedżer®
oraz Przywództwo wyższego stopnia

„Od bardzo dawna nie przeczytałam książki od początku do końca jednym tchem. A tak właśnie było w przypadku Mieć odwagę służyć. Musiałam się opanować, aby nie przeczytać jej natychmiast ponownie! To prawdziwy bestseller i jak tylko pojawi się w księgarniach, będę gorąco polecała tę książkę przyjaciołom, włączając tych wszystkich, dla których jestem mentorem”.
Colleen Barrett, emerytowany prezes Southwest Airlines
oraz współautor książki Lead with LUV

„Każdy przywódca może nauczyć się czegoś z rzeczowych, zajmujących historii zawartych w książce Mieć odwagę służyć. Jest to jedna z najlepszych pozycji na temat przywództwa, jaką czytałem, i powinna stać się obowiązkowa dla każdego lidera”.
Joel Manby, dyrektor generalny Herschend Family Entertainment
oraz autor książki Love Works


Fragment/Recenzja:
 


 
Qultura słowa
Autorka Justyna Gul

Kadra kierownicza czy też pracownicy odpowiedzialni za realizacje strategii rozwoju przedsiębiorstwa muszą zaangażować się w proces wdrażania wizji oraz realizację założonych celów. Będzie to możliwe wyłącznie wówczas, kiedy zdobędą oni zaangażowanie podległych pracowników. O przyszłości organizacji w znacznym stopniu decyduje osoba przywódcy, który dzięki posiadanym cechom osobowości, a także kwalifikacjom, jest w stanie przekonać i poprowadzić pozostałych uczestników organizacji do zmian. Uważa się, że miarą przywództwa nie jest wyłącznie jakość umysłu i umiejętność zarządzania firmą, ale również postawa wobec innych. Przywódca to bowiem ktoś, kto wpływa na stan emocjonalny podwładnych, a jego rolą jest wspieranie, ułatwianie współdziałania, wzbudzanie entuzjazmu oraz zdjęcie z podwładnych problemów organizacyjnych, umożliwiając tym samym zbiorowe działanie, a także oczekiwanie od nich tylko zaangażowania w ich realizację.

Jednym z rodzajów przywództwa jest przywództwo służebne, oparte na misji służenia innym. Reprezentując ten rodzaj przywództwa, należy nastawić się na otoczenie, dzięki czemu możliwe jest utworzenie i utrzymanie kultury organizacyjnej motywującej pracowników, którzy z kolei będą nastawieni na klientów. O takim właśnie rodzaju przywództwa zajmująco pisze Cheryl Bachelder, praktyk biznesu, w swojej książce pt. „Mieć odwagę służyć. Jak osiągać lepsze wyniki służąc innym”. Opublikowana nakładem Wydawnictwa Studio Emka książka skupiona jest na idei przywództwa służebnego, które okazuje się być kluczem do sukcesu organizacji, a także ludzi w niej zatrudnionych. Autorka, sama będąc na pozycji lidera, zaczęła wnikliwie analizować zachowania i cechy tych przywódców, których podziwiała, dzięki którym osiągała najlepsze wyniki. Swoimi odkryciami, a także własnymi doświadczeniami dzieli się z nami w książce, której nie może zabraknąć w biblioteczce każdego menedżera. To książka jednak nie tylko dla osób kierujących ludźmi, którzy czują, że ich wiedza na temat przywództwa i przewodzenia jest niewystarczająca. To również pozycja dla tych, którzy wciąż chcą się doskonalić, którzy pragną osiągać coraz większe wyniki i pociągać innych ku górze. To wreszcie pozycja adresowana do studentów kierunków biznesowych, którzy chcą uczyć się od najlepszych.

Autorka, w dwóch częściach książki, odpowiada na pytania, jak osiągać znakomite wyniki oraz jak zostać przywódcą mającym odwagę służyć. Wszystkie przytoczone przez autorkę przykłady, w tym opisana jej historia kariery i spotkanych na drodze przywódców, ma za zadanie dokonać w czytelniku zmiany nie poprzez samą lekturę, ale poprzez otworzenie się na nowe idee i spojrzenie nieco inaczej na kwestię przywództwa – jak na służbę. Bachelder proponuje nietypowe zapewne dla wielu podejście, a mianowicie usunięcie się z centrum uwagi i znalezienie sposobu, żeby światło padało na innych.

Książka, dzięki swej merytorycznej wymowie, ale i szacie graficznej i przemyślanemu układowi, dzięki któremu szybko możemy sięgnąć do interesujących nas fragmentów, jest nieocenioną pomocą dla wszystkich, którzy nie chcą tylko zarządzać czy przewodzić, ale i służyć!
http://www.qulturaslowa.pl/2017/09/cheryl-bachelder-miec-odwage-suzyc-jak.html



 
Autor Rafał Mróz (wykorzystajto.pl)

Dlaczego warto przeczytać tę książkę?
1.    Cheryl Bachleder przyznaje się do swoich błędów. I to bardzo różni tę książkę od innych, podobnych, gdzie można przeczytać wyłącznie o sukcesach. Dla mnie to było fajne, bo wiele sytuacji łatwo było mi utożsamić ze sobą.
2.    Jeśli myślisz, że służenie pracownikom w ich codziennej pracy sprawi, że będą odbierać Cię jako słabego – to ta książka jest dla Ciebie. Podobnie, jeśli sądzisz, że pokorny przywódca to ten, który nie może rządzić.
3.    Jeśli pracujesz w branży HoReCa albo franczyzie – to znajdziesz tutaj uderzająco dużo przykładów, które znasz z własnego podwórka. Co ważne, to są negatywne przykłady z pokazanymi konsekwencjami a później rozwiązania wraz z efektami ich wdrożenia.
4.    Jest przeplatana wieloma bardzo celnymi uwagami i cytatami np. numer 7: „Jakimi kilkoma podstawowymi kwestiami trzeba się zająć w twojej organizacji, żeby doprowadzić do osiągania lepszych wyników?” czy numer 13: „Większość przywódców może wymienić słabości członków swojego zespołu. A czy ty możesz przytoczyć mocne strony i talenty swoich pracowników? Czy wykorzystujesz ich najlepsze zdolności?”. Te uwagi (a w zasadzie pytania) są podsumowane na końcu książki dzięki czemu wykorzystując je możesz przeprowadzić konstruktywne spotkanie z pracownikami albo kadrą kierowniczą. Są też świetnie dobrane cytaty jak mój ulubiony, autorstwa Petera Druckera:
„Duża część tego, co nazywamy zarządzaniem, polega na utrudnianiu ludziom pracy”.
5.    Anegdoty i historie, które znajdują się w tej książce ułatwiają zrozumienie problemów i zastosowanych rozwiązań. Zwłaszcza suma ich wszystkich pokazuje jaką drogę pokonała cała sieć Popeyes (klienci, pracownicy, franczyzobiorcy) żeby wynieść ją z depresji na szczyt sukcesu.
Po przeczytaniu książki ponownie utwierdziłem się w przekonaniu, że zarządzanie autorytarne, skupione w całości na szefie jest… najłatwiejsze i „dla leniwych”. Także dla wygodnych, którzy nie chcą zmieniać niczego na lepsze. To podejście daje dobre rezultaty, ale prędzej czy później takie podejście się na nich zemści (na wynikach ludzi, na ich własnym zdrowiu a najszybciej – na ich wolnym czasie i prywatnym życiu).
Jeśli potrzebujesz bardzo dobrych wyników – oraz wyswobodzenia siebie (jako szefa) z wielu niedogodności (brak wolnego czasu, niska kreatywność i samodzielność pracowników, konieczność „ręcznego sterowania”) to ta książka pomoże Ci to osiągnąć.
Więcej http://wykorzystajto.pl/3034-biznes-wlasna-firma-zarzadzanie_zarzadzanie-ludzmi-masz-odwage-sluzyc-pracownikom.html



 

Mieć odwagę służyć to książka innowacyjna pokazująca nowe podejście do  zagadnienia przywództwa w firmie. Lider tym ujęciu musi posiadać odwagę, która umożliwi u  prowadzenie swojego  zespołu do  wyznaczonych   celów  oraz pokorę, aby  bezinteresownie służyć innym w trakcie realizacji kolejnych  przedsięwzięć.

"Kiedy zostajesz liderem,  ludzie czekają, aż staniesz w świetle jupiterów na środku sceny. Wszystkie oczy są  skierowane na ciebie- wyczekują, by  zobaczyć, kim jesteś, co  powiesz i  zrobisz. W końcu  jesteś przywódcą. (...)

Książka została opracowana na bazie osobistych doświadczeń autorki  zdobytych  w trakcie jej  długoletniej pracy. Cheryl Bachelder obrazuje nam  co powinien  robić przywódca żeby  osiągnąć ponadprzeciętne wyniki. Spodobały mi się pytania zawarte w formie refleksji umieszczone w ramkach  w każdym rozdziale.

Autorka dokonała rewolucji Popeyes Louisiana Kitchen, w ciągu  kilku  lat poprawiając wyniki  firmy. Cheryl Bachelder obrazuje nam na czym  powinien skupić się lider w swojej  pracy. Autorka pokazuje  nam jak  ważne są relacje lidera z innymi członkami organizacji jak, np. pracownikami niższego szczebla lub franczyzobiorcami. W przywództwie nie chodzi o to, żeby okazywać swoją wyższość w hierarchii  służbowej. Powinniśmy  poprzez wzajemny kontakt dążyć do  osiągnięcia wspólnych  celów.

Autorka obrazuje, że powinniśmy zacząć od wyznaczenia sobie śmiałe celu  w pełni  uzasadnionego  biznesowo. Powinniśmy  początkowo  skoncentrować się na kilku  kluczowych czynnościach. Później należy przeznaczyć odpowiednie środki  na realizacje celu, pokazując tym  samym, że jest on słuszny. Lider powinien stworzyć warunki  pracy pozwalające pracownikom  rozwinąć skrzydła i  pokazać się z najlepszej  strony. Kolejne osiągnięcia powinny  być systematycznie raportowane. W pracy lidera nie ma miejsca na przypadki  wszystko  musi  być skrzętnie przemyślane i  odpowiednio opracowane.

"Przywództwo służebne to  nastawienie, by  odpowiednio podejść do każdej osoby będącej częścią firmy. (...)"

Lider ma zadanie zmierzyć się z trudnymi  problemami  pojawiającymi  się w organizacji. Przywódca nie może bać się podejmować inicjatywy  mającej  na celu  poprawę sytuacji  firmy. Autorka podkreśla również, że liczby  nie kłamią podkreślając wagę sporządzania systematycznych raportów. Poza elementami związanymi  z modelem służebnego przywództwa mamy okazje zapoznać  się z zasadami obowiązującymi w Popeyes Louisiana Kitchen. Autorka obrazuje nam, jakie cechy powinien  posiadać dobry  lider.

Książka jest napisana prostym językiem, co  jest  jej  zdecydowaną zaletą. Autorka nie stara się wychodzić  z perspektywy ekspertki. Sama podkreśla, że w trakcie wieloletniej pracy zawodowej  zdarzało się jej popełniać błędy. Spodobało mi się, że Cheryl Bachelder zgrabnie wyjaśnia kolejne pojęcia. Autorka krok po  kroku przedstawia nam kompletny  model służebnego  przywódcy.

Cheryl Bachelder pokazuje, jakie cechy  powinien  posiadać dobry  lider i jakich zachowań powinien się wystrzegać. Książka napisana jest w sposób mądry i stanowi ciekawe źródło wartościowej wiedzy. Mimo  małych  rozmiarów zawiera wiele ważnych  informacji. Dawno  nie czytałam już tak  dobrze napisanej książki. Wcześniej  nie miałam również okazji  zapoznania się z zagadnieniem służebnego przywództwa. Podczas studiów realizowałam specjalność z zakresu psychologii pracy  i  organizacji, aczkolwiek jeszcze nigdy  nie spotkałam się z tak  innowacyjnym  podejściem. Autorka wielokrotnie w książce odwołuje się do  wiedzy i doświadczenia innych ekspertów.

"Z każdym awansem lider oddala się od ludzi, od faktów i rozeznania, które potrzebuje, by kierować. Uważne słuchanie i  stałe uczenie się stanowią antidotum na oddalanie się od rzeczywistości. (...)"

Mieć odwagę służyć to bardzo dobrze skonstruowany poradnik. Dawno nie czytałam tak mądrze napisanej książki poruszającej tak  trudną tematykę.

http://zakladkadoksiazek.pl/blog/2017/09/10/cheryl-bachelder-miec-odwage-sluzyc-przedpremierowo/

 

 
NOWOŚCI
ZAPOWIEDZI
Zaklęty krąg - Zbigniew Domino
PREMIERA 27.10.2017
 
Hit Man. Nowe wyznania ekonomisty od brudnej roboty - John Perkins
PREMIERA 30.10.2017
 


 
WYDAWNICTWOLOGOWANIE DLA PARTNERóW


14441976

 
1996 - 2017 © Wydawnictwo Studio EMKA.  Wszelkie prawa zastrzeżone.  Nota prawna  Polityka prywatności i pliki cookie